Jeszcze do niedawna osoby pragnące przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową udawały się po pomoc w ich organizacji do kosztownych agencji reklamowych. Od wielu lat to drukarnie, które zdobywały długo doświadczenie nie tylko w drukowaniu, ale także projektowaniu i kolportowaniu materiałów reklamowych – oferują nie tylko wizytówki firmowe i plakaty na słupy ogłoszeniowe. Coraz częściej w drukarniach tego typu zamówić można kompletną pomoc w zakresie tworzenia spójnego graficznego wizerunku swojej firmy, a następnie w jego promowaniu różnymi kanałami lokalnymi i internetowymi. Wybierając jakościową drukarnię w swojej okolicy zlecić można jej nie tylko wydruk wizytówek dla swoich pracowników, ale chociażby przygotowanie materiałów biurowych i piśmienniczych z firmowym logo czy zlecenie zadruku materiałów reklamowych jak parasole, kalendarze czy kubki firmowym logo.
Kolportaż tradycyjny i środkami elektronicznymi
Obecnie kolportaż materiałów reklamowych środkami tradycyjnymi zdaniem wielu specjalistów od reklamy przegrywa ze skutecznym oddziaływaniem na klientów poprzez kanały cyfrowe, albowiem wielu klientów dowiaduje się dzisiaj o towarach i usługach z Internetu i tam też są gotowi je zamówić lub za nie zapłacić. Wciąż jednak istnieje wiele lokalnych biznesów, które nie mają możliwości pozyskania klientów z odległych miejscowości – tak jest chociażby w przypadku salonów kosmetycznych i fryzjerskich czy warsztatów samochodowych. Wtedy ich reklama powinna nadal umiejętnie być eksponowana w mieście czy regionie na zewnętrznych nośnikach, uzupełniając się jedynie elektronicznymi kampaniami marketingowymi. Takie billboardy czy plakaty na słupach to swoiste wizytówki firmowe, które mają przypominać lokalnym klientom o istnieniu danej firmy.
Wizytówki firmowe – czysty projekt to podstawa
Decydując się na zalecenie różnego rodzaju oprawy graficznej i reklamowej w drukarni, można liczyć na doświadczonych grafików. Przygotowane przez nich projekty uwzględniają nie tylko obecne trendy na rynku, ale również uniwersalne zasady, co ma szczególne znaczenie np. projektując wizytówki firmowe. Tutaj minimalizm i elegancja oraz właściwe dobranie materiałów, kroju i koloru czcionki – mają szczególne znaczenie, a mniej zawartości często świadczy lepiej o biznesie. Dlatego oddanie całego spektrum obsługi graficznej swojego przedsiębiorstwa w ręce doświadczonych grafików przynosi multum korzyści.